OSBiz V2 myPortal for Outlook start niet (meer) automatisch

De afgelopen periode ontvingen we van verschillende partners de klacht dat myPortal for Outlook van OSBiz V2 niet (meer) automatisch start. 

Het vreemde aan de klacht is dat dit niet bij iedere installatie voor komt en soms bij de ene gebruiker wel en bij de andere niet, ondanks dat dezelfde hardware, Windows 10 en office wordt toegepast.


Ook Unify heeft daar vorig jaar een artikel over geschreven. Zie hieronder.

http://wiki.unify.com/images/3/3e/How_to_Handle_Interoperability_Issues_Microsoft_-_myPortal_for_Outlook_-_Best_Practice.pdf

 

Op dit moment hebben wij de volgende workaround beschikbaar, die bij de eerste systemen succesvol zijn ingezet.

De workaround is een aanpassing in het register van de betreffende pc.

1. Open regedit

2. Blader naar: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\Outlook\Addins\OLI2010

3. Wijzig de waarde van “LoadBehavior” van 0 naar 3.

4. Sluit regedit

5. Start Outlook.



1 person likes this
Login or Signup to post a comment