OSBiz RSP configuratie meldt "onjuiste gegevens" of "wrong credentials"

Tijdens RSP registratie vanuit een Unify OSBiz systeem, meldt het systeem afhankelijk van de taal "onjuiste gegevens" of "wrong credentials". Het gevolg hiervan is dat Remote support via RSP niet functioneert voor dat systeem. Als tijdelijke oplossing kunt u SSDP inrichten.

Als u ook deze klacht ondervindt, meld dit dan z.s.m. via https://support.sdcgroup.nl/ met minimaal de volgende gegevens: partner ID, systeem versie, sinds wanneer heeft u deze klacht en gaat het om een nieuw of bestaand systeem?

Voor één van de partners hebben we een Unify ticket opgestart. Zodra hier nieuws over te melden is, informeren we u direct.
1 opmerking

Gisteren hebben we u geïnformeerd dat OSBiz RSP configuratie meldt "onjuiste gegevens" of "wrong credentials".

Nu de oorzaak helder is, melden we u de oplossing.

 

Unify (RSP.IC-Management) heeft alle RSP gebruikers op 7 april 2016 via e-mail geïnformeerd. In deze e-mail, meldt Unify uw nieuwe partner ID.

Om gebruik te kunnen maken van de nieuwe functies van RSP voor bestaande systemen, zult u de volgende stappen moeten doorlopen:

 

In RSP SIRA Equipment Explorer:

1e stap: Tools / Move devices to another customer, selecteer hier het nieuwe partner ID.

 

In OSBiz WBM:

2e stap: Service Center / Toegang op afstand / Activering/Deactivering / selecteert u “Deactiveren”.

3e stap: Service Center / Toegang op afstand / Registratie/Configuratie deze wizard doorlopen tot u bij klantinformatie bent. Hier vult u het nieuwe partner ID in met het bestaande password.

4e stap: Service Center / Toegang op afstand / Activering/Deactivering / selecteert u “Activeren”. Nu zal de RSP servicelink melden dat hij verbonden is.

 

Plan voor onderhoud van de bestaande systemen, deze wijziging. Voor nieuwe systemen is het advies alleen het nieuwe partner ID te gebruiken.

Gebruikt u het oude partner ID voor een nieuw systeem, dan kan de klacht zoals gisteren vermeld zich voordoen.